• چهارشنبه ١ آذر ١٤٠٢-١١:٢٧
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٧٩٧٤
شمس احسان خبر داد:

تحقق اکثر شاخص‌های کمی "شهر دوستدار کودک" در ۶ ماه نخست امسال

رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران با بیان اینکه اکثر شاخص‌‌های کمی در اجرای طرح "شهر دوستدار کودک" محقق شده است؛ گفت: در حال حاضر ۱۸۰ بوستان در راستای اجرای این طرح مناسب‌سازی شده است، اما مشهود نیست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، به نقل از خبرگزاری تسنیم، زهرا شمس‌احسان درباره عملکرد دبیرخانه "شهر دوستدار کودک" در این دوره مدیریت شهری اظهار کرد: کار دبیرخانه‌ای ناظر بر اقدامات بین‌بخشی و ائتلافی است و در واقع مسئولیت هماهنگی و مطالبه‌گری برعهده دبیرخانه است.
وی با بیان اینکه باید اقدامات و عملکرد را در این گستره‌ دید و مورد تحلیل قرار داد، گفت: دو نوع ارزیابی داریم؛ یکی از آنها از طریق شاخص‌‌گذاری و مکلف‌سازی متولیان امر به انجام ماموریت‌های مختلف و سپس نظارت بر آنهاست که در این بخش سیاست‌های کلی را هم پایش می‌کنیم؛ در این دوره مدیریت شهری گفتمان دوستدار کودک بین اعضای دبیرخانه شکل گرفته و پایدار شده است که اتفاق مهمی محسوب می‌شود و نشان می‌دهد که حتی با اتمام دوره مدیریتی هم می‌توان انتظار داشت که این جریان ادامه پیدا کند.
رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران افزود: اما ارزیابی دوم از نوع مشاهده‌ای و اقدامات انجام شده در سطح شهر و در مواجهه مستقیم مردم با شهر اتفاق می‌افتد که درباره آن نکاتی وجود دارد؛ در واقع مشاهده‌ تغییرات این‌چنینی در گستره‌ شهری مانند تهران، کاری بسیار دشوار است و می‌پذیریم که شاید هنوز به مرحله‌ای نرسیدیم که آحاد شهروندان به این متناسب‌سازی‌ها واقف باشند.
وی تصریح کرد: اگرچه دبیرخانه در انجام مأموریت‌های خود در حد انتظار عمل کرده است و تقریباً اکثر شاخص‌های محول‌ شده را در 6 ماهه‌  نخست سال جاری توانسته به صورت کمی محقق کند، اما هنوز کافی نیست و نمی‌توان با تقریب حتی عنوان شهر دوستدار کودک را به تهران اطلاق کرد که شاید دلیل آن، انجام اقدامات پراکنده بجای فعالیت‌های متمرکز، هم‌افزا و هم‌راستا است؛ به عنوان مثال بوستان‌هایی مناسب‌سازی شده‌اند اما چون تمام عناصر در آن دیده نشده است، هنوز نمی‌توان آن را یک بوستان کاملاً دوستدار کودک نام گذاشت.
شمس‌احسان افزود: در حال حاضر صحبت از مناسب‌سازی 180 بوستان در شهر تهران است که واقعاً اقداماتی در آنها انجام شده است اما مشهود نیست؛ در حالی که می‌توانستیم تعداد بوستان کمتری با کیفیت بهتر متناسب‌سازی کنیم. با تمامی این تفاسیر آنچه در سطح سیاست‌گذاری و مطالبه‌گری صورت گرفته، قابل دفاع است اما در اجرا نیازمند همت بیشتری هستیم.
وی خاطرنشان کرد: دبیرخانه شهر دوستدار کودک در تلاش بوده تمامی جلسات خود را به موقع و با حضور تمامی دست‌اندرکاران کلیدی برگزار کند که امیدواریم در ادامه تلاش آنها، ظهور و بروز بیشتر در سطح شهر داشته باشد.

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: